NUMER UPRAWNIONEGO WYSYŁAJĄCEGO
Przed wypełnieniem formularza przygotuj:
- podstawowe dane podmiotu (NIP) oraz prowadzonej przez niego działalności gospodarczej,
- numer akcyzowy podmiotu prowadzącego skład podatkowy – w przypadku podmiotu prowadzącego skład podatkowy,
- numer akcyzowy zarejestrowanego wysyłającego – w przypadku zarejestrowanego wysyłającego,
- dane wymagane do prawidłowego wypełnienia formularza:
- określenie rodzaju wyrobów akcyzowych, które będą wysyłane/zostaną wysłane wewnątrzwspólnotowo,
- w przypadku wniosku o nadanie numeru akcyzowego jednorazowego uprawnionego wysyłającego – dodatkowo określenie ilości wyrobów akcyzowych, które zostaną wysłane wewnątrzwspólnotowo oraz dane podmiotu, do którego zostaną wysłane, w szczególności numer akcyzowy tego podmiotu,
- dane do komunikacji z EMCS – w przypadku wniosku o nadanie numeru akcyzowego uprawnionego wysyłającego lub jednorazowego uprawnionego wysyłającego:
- sposób komunikacji:
- e-mail
lub - webservice,
- e-mail
- dane osób uprawnionych do komunikacji z systemem EMCS.
- sposób komunikacji:
Pamiętaj – musisz podpisać wniosek!
- Zaloguj się na PUESC.
- Przejdź w kontekst firmy, dla której składasz wniosek – w nagłówku portalu Wybierz powiązanie pierwsze.
- Wybierz formularz wniosku:
- o nadanie numeru akcyzowego uprawnionego wysyłającego
WDAUW01 – Numer akcyzowy uprawnionego wysyłającego – nadanie lub zmiana danych [SZPROT]strona otwiera się w nowym oknielub - o nadanie numeru akcyzowego jednorazowego uprawnionego wysyłającego
WDAUWJ01 – Numer akcyzowy jednorazowego uprawnionego wysyłającego – nadanie lub zmiana danych [SZPROT]strona otwiera się w nowym oknie
Szczegóły znajdziesz w KROKU 1.
KROK 1
Wypełnij wniosek
- Wypełnij wszystkie wymagane pola we wniosku.
Uwaga! Pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosku jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu. - Dołącz załączniki, które chcesz przesłać z wnioskiem.
- Wybierz Wygeneruj dokument, a następnie przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
Jeżeli na końcu wniosku wyświetli się informacja o błędach, to popraw dane we wskazanych polach i wygeneruj dokument ponownie.
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
wybierz przycisk „Podpisz”.
Wniosek możesz podpisać na trzy sposoby:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
- podpisem zaufanym (profil zaufany).
KROK 3
Wyślij wniosek
- Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek używając przycisku „Wyślij”. - Sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO.
UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej.
KROK 4
Odbierz potwierdzenie nadania numeru akcyzowego lub potwierdzenie zmiany danych lub odmowę nadania numeru akcyzowego
Uwaga! Przejdź na swój kontekst (osoby fizycznej) – w nagłówku portalu zaznacz pole wyboru przy swoim imieniu i nazwisku.
Aby sprawdzić, czy otrzymałeś numer akcyzowy, czy zmieniono dane na potwierdzeniu albo czy otrzymałeś odmowę nadania numeru akcyzowego:
- Przejdź do zakładki Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty.
- Wyszukaj dokument o nazwie:
- Potwierdzenie nadania numeru akcyzowego uprawnionego wysyłającego lub
- Potwierdzenie nadania numeru akcyzowego jednorazowego uprawnionego wysyłającego lub
- Potwierdzenie zmiany danych dla numeru akcyzowego uprawnionego wysyłającego lub
- Potwierdzenie zmiany danych dla numeru akcyzowego jednorazowego uprawnionego wysyłającego lub
- Odmowa dot. wniosku o numer akcyzowy uprawnionego wysyłającego lub
- Odmowa dot. wniosku o numer akcyzowy jednorazowego uprawnionego wysyłającego.
- Zaznacz go i wybierz Podgląd Dokumentu, a następnie zakładkę Podgląd Załączników i zapoznaj się z dokumentem.