POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

Miło Cię widzieć! 

Zapewne spodziewasz się znaleźć tu kolejny nudny i opasły dokument, do którego przeczytania będziemy Cię przekonywać. Zwłaszcza fakt, że niniejszy serwis redagowany jest w głównej mierze przez prawników, budzi obawy co do czytelności naszego dzieła 🙂 Ufamy jednak, że tym razem będzie inaczej!

Poniższy dokument powstał przede wszystkim dlatego, że cenimy sobie Twoją prywatność. Chcemy poinformować Cię o tym jak zbieramy Twoje dane osobowe i co z nimi robimy. Przy okazji napisaliśmy też kilka słów o tajemniczych ale przydatnych zarówno dla Ciebie jak i dla nas, plikach cookies.

Jak już wiesz, nasza strona (którą dla porządku będziemy nazywać Serwisem) znajduje się pod adresem www.prawoalkoholowe.pl i przygotowana została po to by informować Cię o zmianach w szeroko rozumianym prawie alkoholowym oraz umożliwić Ci dostęp do oferowanych przez nas a potencjalnie pomocnych dla Ciebie produktów i usług.

Administratorem Serwisu będącym formalnie Administratorem Danych Osobowych a jednocześnie podmiotem zamieszczającym na Twoim urządzeniu pliki cookies jest spółka doradcza Contares Legal Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, ul. Plac Kilińskiego 2, 35-005 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000437267, posiadająca numery NIP 5170360622 oraz REGON 18090436.

Jeśli chcesz się z nami skontaktować, prosimy o maila na adres naszej poczty elektronicznej: kontakt@prawoalkoholowe.pl 

Zachęcamy do lektury naszych najważniejszych zasad:

 

JAKIE DANE OSOBOWE SĄ PRZEZ NAS GROMADZONE?

Dane osobowe to wszelkie informacje, które można wykorzystać do pośredniej lub bezpośredniej identyfikacji konkretnej osoby.

Pamiętaj, że nie masz obowiązku udostępniać nam swoich danych osobowych. Jeśli jednak tego nie zrobisz, możemy mieć problem z zapewnieniem Ci odpowiedniej jakości naszych usług czy odpowiedzią na Twoje pytanie. Z pewnością jednak nie będziemy mogli dostarczyć Ci naszych produktów i usług.

Dane osobowe które przetwarzamy, pochodzą z różnych źródeł. Są to zarówno dane osobowe przekazywane nam bezpośrednio przez użytkowników Serwisu jak i dane osobowe, które gromadzimy automatycznie. Zbieramy dane zarówno online, w niniejszym Serwisie oraz w innych, należących do nas stronach internetowych a także poza siecią internet, poprzez organizowanie kampanii marketingowych czy konkursów.

Dla codziennego przeglądania zasobów naszej strony, nie musisz podawać nam żadnych danych. W pewnych sytuacjach, takich jak wysłanie zapytania, zamówienie alertu prawnego czy innej usługi, zostaniesz poproszony o podanie swoich danych osobowych.

 

SPOSOBY GROMADZENIA TWOICH DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe przekazywane nam bezpośrednio.

Gromadzimy informacje o tym w jaki sposób korzystasz z naszych usług i produktów,takich jak interesujące Cię treści, częstotliwość i czas Twojej aktywności w serwisie. Gromadzimy również dane osobowe (imię i adres email) niezbędne przy subskrypcji naszego Alertu Prawnego oraz przy rejestracji w naszym sklepie internetowym. W ten sposób możemy poprosić o podanie danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu lub dane karty kredytowej.

Dane osobowe, które gromadzimy automatycznie.

Otrzymujemy i przechowujemy określone rodzaje danych osobowych za każdym razem, gdy kontaktujesz się z nami online. Na przykład używamy plików cookie (o czym przeczytasz jeszcze w dalszej części). Dane osobowe są również gromadzone podczas Twojego wyszukiwania, zakupu produktów i usług oraz procesu obsługi klienta. W serwisie możemy również używać narzędzi programowych do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasu reakcji strony, błędów pobierania, długości odwiedzin na niektórych stronach, informacji o interakcji na stronie oraz metod używanych do przeglądania strony. Gromadzimy też dane pochodzące od naszych partnerów zewnętrznych oraz platform zewnętrznych, w takich jak serwis społecznościowy Facebook.

 

W JAKIM CELU WYKORZYSTUJEMY TWOJE DANE?

Wiedz, że gromadzimy i przetwarzamy Twoje dane osobowe tylko w konkretnych celach.

W celu odpowiedzi na Twoją wiadomość

Kontaktując się z nami za pomocą poczty email, co oczywiste, przekazujesz nam jednocześnie swój adres e-mail. Jest to dobrowolne ale z przyczyn technicznych konieczne abyś mógł nawiązać z nami kontakt.

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane jedynie w celu kontaktu z Tobą. Przyjmujemy, że zgodziłeś się na to inicjując samemu kontakt. Po zakończeniu naszego kontaktu będziemy jednak archiwizować naszą korespondencję na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości. Masz oczywiście prawo do domagania się w każdej chwili przedstawienia historii naszej korespondencji, jak również domagać się jej usunięcia. Odmówimy Ci wyłącznie jesli jej dalsza archiwizacja jest uzasadniona i oparta na odrębnych przepisach prawa.

W celu dostarczenia Ci naszego Alertu Prawnego

Jeśli chcesz zamówić subskrypcję naszego Alertu Prawnego, musisz przekazać nam oczywiście swój adres e-mail oraz imię.  Także w tym przypadku, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne.

Dane przekazane podczas zamówienia subskrypcji naszego Alertu Prawnego będą służyły do przekazywania Ci Alertu Prawnego (w formie nieregularnego biuletynu), oraz informowania Cię w inny sposób o zmianach w prawie, ważnych dla Ciebie terminach oraz przydatnych usługach.

Dane będą przetwarzane przez cały czas trwania subskrypcji. Po rezygnacji z otrzymywania Alertu Prawnego (wypisaniu się z subskrypcji) Twoje dane zostaną skasowane. W każdej chwili możesz też sprostować swoje dane.

W celu realizacji zamówionej usługi lub produktu

Składając zamówienie poprzez wiadomość email lub kupując produkt w naszym sklepie internetowym, musisz podać dane niezbędne do realizacji zamówienia, takie jak imię i nazwisko, adres rozliczeniowy oraz adres e-mail. Jeżeli dokonujesz zamówienia w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (zarówno osoby fizyczne jak i spółki prawa handlowego), musisz też podać nazwę Twojego przedsiębiorstwa, adres jego siedziby oraz numer NIP. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.

Dane przekazane w związku z zamówieniem, przetwarzane są jedynie w celu realizacji zamówienia, wystawienia faktury, uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz w celach archiwalnych i statystycznych przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej między nami umowy a w przypadku faktur, przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

Nie masz możliwości zmiany danych po realizacji zamówienia. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Nie możesz też sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach.

 

KOMU BĘDĄ UDOSTĘPNIANE TWOJE DANE?

Twoje dane mogą być przetwarzane przez naszych partnerów oraz podmiotów, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu Twoich danych oraz świadczeniu na Twoją rzecz usług czy realizacji zamówień. Są to:

  1. Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA – usługi Google, w tym usługi Google Analytics, seriwsu YouTube oraz poczty e-mail.
  2. Facebook Inc., 1601 S. California Ave. Palo Alto, CA 94304, USA – serwis społecznościowy Facebook.
  3. BrainSHARE IT sp. z o.o. Josepha Conrada 51, 31-357 Kraków – system do fakturowania SaldeoSMART, w którym przetwarzamy są Twoje dane na potrzeby wystawienia faktury.
  4. Smart Office Solutions sp. z o.o., ul. Smolki 8/2 30-513 Kraków – nasze biuro rachunkowe.
  5. FreshMail Sp. z o.o. al. 29 Listopada 155 c, 31-406 Kraków – w tym systemie przetwarzamy Twoje dane jeśli zamówisz u nas subskrypcję Alertu Prawnego.

Z uwagi na korzystanie z usług Google i Facebook, Twoje dane mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych  i przechowywaniem na amerykańskich serwerach.

 

JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY TWOJE DANE?

Twoje dane będziemy przechowywać przez możliwie najkrótszy czas, tak długo jednak, jak długo będziemy ich potrzebować do celów, do których są przetwarzane 🙂 Jeśli nie będziesz miał nic przeciwko, możemy je także zachować na później choćby po to by umożliwić Ci wzięcie udziału w promocjach lojalnościowych.

 

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA?

Pamiętaj, że dzięki wprowadzeniu przepisów RODO, przysługuje Ci wiele praw związanych z ochroną Twoich danych. Są to:

  • prawo do otrzymania informacji o przetwarzaniu danych
  • prawo dostępu do danych osobowych
  • prawo do sprostowania danych osobowych
  • prawo do bycia zapomnianym
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
  • prawo wniesienia sprzeciwu oraz do niepodleganiu decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu
  • prawo do przenoszenia danych
  • prawo złożenia skargi do organu nadzorczego
  • prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś

 

PLIKI COOKIES

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że zbieramy automatycznie jedynie tylko te dane, które zawarte są w plikach cookies.

Pliki cookies (czyli tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w Twoim urządzeniu są zazwyczaj plikami tekstowymi, które zawierają nazwę naszego Serwisu, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są przez Serwis głównie dla Twojej wygody i służą przede wszystkim dostosowaniu zawartości serwisu do Twoich osobistych preferencji. Ciasteczka w szczególności pozwalają rozpoznać Twoje urządzenie odpowiednio wyświetlić Ci naszą stronę internetową, dostosowaną już do Twoich indywidualnych potrzeb, utrzymać sesję jeśli będziesz korzystać z opcji logowania oraz tworzyć statystyki, które pomagają nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z Serwisu.

Podczas pierwszej wizyty na stronie zobaczysz zapewne informację o stosowaniu plików cookies. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (czyli Twoja przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies. W każdym czasie możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Twoim urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach Twojego oprogramowania (przeglądarki internetowej). Pamiętaj jednak proszę, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może powodować trudności w korzystaniu z naszego Serwisu oraz wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.

Powinieneś też wiedzieć, że w wirtualnym świecie istnieją różne rodzaje ciasteczek. Cookies własne wykorzystujemy w celu zapewnienia prawidłowego działania naszego Serwisu, w szczególności do obsługi składanych przez Ciebie zamówień. Cookies podmiotów trzecich, to pliki, które nie pochodzą od nas a od innych stron i aplikacji internetowych.

Pliki cookies zamieszczane w Twoim urządzeniu, wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów o których wspominaliśmy Ci powyżej.

Jeśli nie chcesz, aby wyszukiwarka lub serwisy społecznościowe przypisywały dane zebrane w trakcie Twoich odwiedzin w naszym Serwisie. do Twojego profilu, to musisz wylogować się z nich prze wejściem do naszego Serwisu.

 

WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Tworzymy nasze publikacje i produkty, aby ułatwić Ci wyszukiwanie informacji prawnych, potrzebnych w Twoim biznesie.  Mimo, że prezentujemy odpowiedzi na wiele pytań oraz praktyczne rozwiązania problemów, to nie są one jednakowo skuteczne dla wszystkich. Odpowiedzi zamieszczone w serwisie mają siłą rzeczy charakter ogólny i abstrakcyjny. Powinny być jedynie wskazówką dla czytelnika. Rzetelna odpowiedź na pytanie prawne wymaga bowiem zawsze dokładnej analizy konkretnego przypadku. Nasze odpowiedzi nie stanowią zatem opinii albo porady prawnej. Rady, które udostępniamy powinny być przed wprowadzeniem w życie, szczegółowo analizowane, porównywane z własnym przypadkiem, ewentualnie konsultowane indywidualnie z odpowiednim specjalistą. Contares Legal Sp. z o.o. nie bierze na siebie odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe przez zastosowanie publikowanych w Serwisie porad.

 

Dotarłeś aż tutaj? Gratulacje! 🙂

Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości napisz do nas na adres: konktakt@prawoalkoholowe.pl. Będziemy aktualizować niniejszą politykę prywatności gdy będzie to konieczne. Jeśli tak się stanie zostaniesz o tym oczywiście poinformowany.